اولیانوف: امروز به یکی از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات در مذاکرات وین نگاه می کنیم


نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از نشست چند جانبه روسای هیئت های ایران، چین، روسیه و ترویکای اروپایی در مذاکرات وین و دیدار دوجانبه خود با رئیس هیئت ایرانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توئیتر خود درباره مذاکرات وین نوشت: امشب ایران، ترویکای اروپایی. [آلمان، فرانسه و انگلیس]، روسیه و چین در سطح سران هیئت های مذاکره کننده با یکدیگر دیدار کردند. با هم یکی از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات در دستور کار مذاکرات وین را بررسی کردیم.

با هم یکی از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات در دستور کار مذاکرات وین را بررسی کردیم.
اولیانوف ادامه داد: بدون شک پیشرفت هایی داشته ایم و فردا به مذاکره و تهیه پیش نویس ادامه خواهیم داد.

اولیانوف: امروز به یکی از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات در مذاکرات وین نگاه می کنیم

دیدار روسای هیئت های ایران، چین، روسیه و ترویکای اروپایی در مذاکرات وین

نماینده روسیه همچنین دیداری دوجانبه با علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در وین داشت و در پیامی نوشت: امشب نیز دیداری دوجانبه با آقای باقری کنی، رئیس هیئت ایرانی داشتم تا یادداشت های خود را با هم مقایسه کنیم. درباره برخی مسائل مربوط به مذاکرات وین».

اولیانوف از این دیدارها در هشتمین دور مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته ای گزارش می دهد.

با گذشت حدود دو ماه، بخش قابل توجهی از مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم ها در حوزه های حقوقی، سیاسی و فنی پیش رفت و بسیاری از اختلافات بر سر پرانتز متون برطرف شد. طرفین ایده ها و پیشنهاداتی را در مورد اکثر تفاوت ها ارائه کرده اند، اما هنوز راه زیادی تا تبدیل شدن این ایده ها به متن باقی مانده است. ضمناً در موارد باقی مانده از اختلافات که طبیعتاً مسائل مهم و دشواری است، طرفین نیاز به تصمیم گیری سیاسی دارند.

اولیانوف: امروز به یکی از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات در مذاکرات وین نگاه می کنیم

دیدار روسای هیئت های ایران و روسیه در مذاکرات وین

با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های حداکثری علیه ایران، بخش مهمی از تسریع روند مذاکرات و دستیابی به توافق و بازگشت همه طرف‌ها به برجام مستلزم اتخاذ اقدامات لازم از سوی کاخ سفید است. اقدامات برای رفع تحریم ها و ارائه ضمانت ها. انجام دهید. به محض اینکه ایالات متحده تصمیمات لازم را برای لغو تحریم ها به طور موثر، قابل راستی آزمایی و پایدار اتخاذ کند، سرعت گفت و گوها افزایش می یابد و در کوتاه مدت توافق امکان پذیر خواهد بود.

مذاکرات در روزهای اخیر در سطوح سیاسی و کارشناسی در چارچوب رایزنی های دوجانبه و چندجانبه ادامه داشته و رایزنی ها در هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید