نقش و جایگاه فیزیوتراپی در درمان مشکلات حرکتی و فیزیوتراپی در منزل


ابتدا در مورد فیزیوتراپی باید توضیح دهید که فیزیوتراپی رشته ای از توانبخشی است که جزء علوم پزشکی است و نقش مهمی در ساختار نظام سلامت و به طور کلی بیماران مبتلا به مشکلات اسکلتی عضلانی و حتی عصبی دارد. مشکلات و اختلالات عملکرد اندام و راه رفتن در بین بیماران فیزیوتراپی و حتی کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران تنفسی را شامل می شود.

فیزیوتراپی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

فیزیوتراپی با استفاده از روش های درمانی مانند الکتروتراپی، سرما و گرما و مغناطیس درمانی و همچنین ورزش درمانی و ورزش درمانی می تواند وضعیت بیمار را بهبود بخشد. همچنین یک دستیار مانند واکر و عصا و…

بیماران می توانند خدمات فیزیوتراپی را هم در کلینیک و هم در منزل دریافت کنند. برای بیمارانی که قادر به حرکت نیستند، فیزیوتراپیست ها تجهیزاتی برای انجام کلیه خدمات در منزل می آورند که در این صورت دیگر نیازی به پیمودن مسافت طولانی نیست. برای درمان به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنید و می توانید مراحل درمان را در منزل و زیر نظر فیزیوتراپیست طی کنید.

هزینه فیزیوتراپی چقدر است؟

هزینه فیزیوتراپی طبق تعرفه انجمن فیزیوتراپی تعیین می شود و در چارچوب انجمن قیمت گذاری می شود که شامل تعداد جلسات و دستگاهی است که برای درمان انتخاب می شود.

با توجه به تعرفه و قیمت های فعلی، هر جلسه حدود 300 هزار تومان است که با المان های ذکر شده ممکن است تغییر کند.

برقراری ارتباط مناسب برای تسریع روند بهبودی

یکی از مسائل مهم در فیزیوتراپی، توانایی برقراری ارتباط عاطفی با بیمارانی است که به هر دلیلی دچار ناتوانی هستند و ممکن است نیاز به تقویت عاطفی داشته باشند.

از جمله بیشترین بیمارانی که به فیزیوتراپی مراجعه می کنند، سکته های مغزی، جراحی ها و سالمندان هستند و یکی دیگر از کاندیدهای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در جوانان، آسیب های ورزشی است که امروزه گسترش یافته است که با درمان مناسب می توان به سرعت آن ها را درمان کرد. می توانند به میادین ورزشی برگردند. البته مهم این است که روند درمان بیماری باید به گونه ای باشد که تعداد جلسات مورد نیاز به طور صحیح و کامل تکمیل شود تا روند درمان ناقص نباشد!

مدت زمان فیزیوتراپی چقدر است؟

در جلسات فیزیوتراپی زمان درمان با تعداد وسایل و مدت زمان تمرین مشخص می شود که اساسا بین 45 دقیقه تا یک ساعت می باشد. باید کمی متفاوت باشد و زمان این کار با صلاحدید فیزیوتراپیست تغییر کند.

چند جلسه برای فیزیوتراپی لازم است؟

تعداد جلسات فیزیوتراپی بسته به مشکل بیمار و دستورات پزشک می تواند از ده جلسه تا جلسات بیشتر طول بکشد. جلسات بسته به شرایط بیمار، جلسات بیشتری برای تکمیل درمان تعیین می شود.

در نظر داشته باشید که فیزیوتراپی با یک فرآیند بهبود می یابد و اثر آن نمی تواند یک جلسه و ناگهانی باشد و نیاز به صبر و حوصله بیمار و رعایت تمام دستورات درمانگر دارد. به طور کلی، روتین درمان های فیزیوتراپی نیازمند صبر و آگاهی در این زمینه است، به ویژه برای افرادی که سکته کرده اند و اختلالات حرکتی دارند.

آیا فیزیوتراپی خانگی تحت پوشش بیمه است؟

به طور کلی این موضوع به نوع بیمه و خدماتی که بیمه پوشش می دهد بستگی دارد. گاهی اوقات بیمه گذاران اصرار دارند که بیماران به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات فیزیوتراپی در مراکز استفاده کنند که در این صورت بخش بسیاری از این خدمات تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، اما باید توجه داشت که گاهی افرادی هستند که به هر دلیلی قادر به انجام آن نیستند. برای مراجعه به این مراکز که باید از خدمات در منزل استفاده کنند که در این صورت با توجه به تعهدات بیمه ای. بخشی از هزینه ها پس از پایان دوره درمان به فرد بازپرداخت می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمان و اینکه سایت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید