موشک چینی قابل استفاده مجدد برای سفرهای هوایی فوق سریع


. شرکت های مختلفی برای کاهش زمان سفر هوایی بر روی هواپیماهای فوق سریع کار می کنند که یکی از آنها شرکت فضایی چینی “Space Transportation” است که می خواهد یک موشک قابل استفاده مجدد با بال بسازد. این هواپیما نه تنها می تواند برای توریسم فضایی می توان از آن استفاده کرد، اما می توان از آن برای سفر بین نقاط مختلف زمین نیز استفاده کرد.

بر اساس گزارشی جدید، این شرکت می خواهد امکان سفر بین نقاط مختلف زمین را در کوتاه ترین زمان از طریق پرواز زیر مداری فراهم کند. تست پرواز سرنشین دار این سامانه سال 2025 انجام شده.

در ویدئوی مفهومی که این شرکت چینی در وب سایت خود قرار داده و در زیر مشاهده می کنید، با هواپیمای مثلثی شکلی روبرو هستیم که مسافران در مرکز و داخل یک ماژول جداگانه قرار گرفته اند. در اطراف بال های این هواپیمای بزرگ، دو تقویت کننده موشک بزرگ دیده می شود. هنگامی که هواپیما از زمین بلند می شود، ماژول مرکزی یا موشک بالدار از آن جدا می شود و در مدار پرواز می کند.

سپس هواپیمای حامل این ماژول به زمین باز می گردد و مسافران به پرواز خود ادامه می دهند. هنگامی که این ماژول به مقصد می رسد، فرود عمودی شبیه به فناوری استفاده شده در تقویت کننده است فالکون 9 اسپیس ایکس او این کار را انجام می دهد.

موشک های قابل استفاده مجدد برای سفرهای فوق سریع

سخنگوی این شرکت چینی در مصاحبه ای گفت که در حال توسعه موشک مجهز به بال برای سفر سریع است.

ما در حال توسعه موشک‌ها با حمل و نقل نقطه به نقطه سریع هستیم که هزینه حمل ماهواره‌ها از موشک‌ها کمتر است و همچنین سریع‌تر از هواپیماهای سنتی است.»

بر اساس وب سایت این شرکت چینی، سرعت هواپیما هنگام پرواز به 4184 کیلومتر در ساعت به نظر می رسد که در تئوری، سفر بین نیویورک و لندن حدود یک ساعت طول می کشد.

آزمایش های زمینی این سامانه در سال 2023 آغاز می شود و اولین پرواز بدون سرنشین آن در سال 2024 انجام می شود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در سال 2025 اولین پرواز آزمایشی سرنشین دار این هواپیما یا موشک قابل استفاده مجدد مجهز به بال را خواهیم داشت. این شرکت چینی چند ماه پیش موفق شد 46.3 میلیون دلار برای هواپیمای مافوق صوت خود جمع آوری کند.

این شرکت چینی اخیرا پرواز دو وسیله نقلیه را آزمایش کرده است ماوراء صوت Tianxing 1 و Tianxing 2 اما هیچ اطلاعاتی در مورد آنها منتشر نکرده است. باید منتظر ماند و دید که آیا برنامه های این شرکت تا سال 2025 تغییر خواهد کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید