امضای تفاهم نامه همکاری فناورانه بین جهاددانشگاهی و استانداری یزد


ایسنا/ یزد جهاددانشگاهی کشور و استانداری یزد با توسعه فعالیت های دانش بنیان و راه اندازی مجتمع آموزشی، پژوهشی و خدماتی در استان یزد موافقت کردند.

این تفاهم نامه 5 ماده ای امروز چهارشنبه 4 اسفند 1393 توسط دکتر «سید حمیدرضا طیبی» رئیس جهاد دانشگاهی کشور و دکتر «مهران فاطمی» استاندار یزد به امضا رسید.

جهاددانشگاهی بر اساس مفاد این تفاهم نامه با همکاری استانداری یزد ضمن راه اندازی مجتمع آموزشی، پژوهشی و خدمات تخصصی ارائه خدمات آموزشی و مهارتی تخصصی، ایجاد و توسعه فناوری های نوین در زمینه سرامیک، راه اندازی تخصصی کلینیک‌های حوزه سرطان و دیابت، توسعه فناوری و تولید رنگ‌های گیاهی و توسعه واحد تولید مواد و قطعات سرامیکی ویژه پرداخت خواهند کرد.

دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم امضای این تفاهم نامه که در جهاد دانشگاهی استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان یک دانشجوی قبل از انقلاب که پیگیر مسائل سیاسی و پیشرفت کشور بودم، کاملاً به خاطر دارم که دشمن ما بود. کشور عمداً عقب نشینی کرده و حتی در عرصه فرهنگی به دنبال تسلط بر فرهنگ خود بوده و از نظر علمی و فناوری عمداً به دنبال این بوده که پیشرفت و شاخص علمی و فناوری نداشته باشد، زیرا ارزش علمی و توسعه فناوری در دستیابی به اقتدار اقتصادی دانش بنیان خود را می‌دانست. و دفاع و سعی در انحصار آن داشت.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و ارتقای روحیه خودباوری کشورمان در عرصه های مختلف به پیشرفت های خوبی دست یافت و جهاد دانشگاهی توانست در عرصه های مختلف به ویژه علم و فناوری الگو باشد. و حرفی برای گفتن داشته باشید.”

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به دستاوردها و توانمندی های جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی نگاه مسئله محور و کاربردی به مسائل دارد چرا که توسعه پژوهش، آموزش و فرهنگ تعیین کننده پیشرفت کشور است. و جهاد دانشگاهی در این زمینه ها فعال است». در طول سالها گسترش یافته است.

وی خدمات مختلف واحدهای جهاددانشگاهی در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: واحدهای اصلی این نهاد وابستگی بودجه ای به دولت و استان ها ندارند. داریم و این نهاد آمادگی پذیرش مسئولیت های بزرگ را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه استان یزد دارای ویژگی های خاصی است، گفت: این استان به قنات، قنوت و قنات معروف است و در عرصه های مختلف در سراسر کشور الگو است و ظرفیت های خوبی دارد و به تناسب وظیفه خود می دانیم. به ظرفیت ها بومی بودن استان و همچنین توانمندی ها و ظرفیت ها در حوزه های پزشکی، کشاورزی و … در خدمت توسعه استان باشد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز مجموعه جهاددانشگاهی را یکی از نمونه ترین مجموعه های علمی و پژوهشی کشور دانست و گفت: یکی از ویژگی های خاص مجموعه جهاددانشگاهی این است که در سالهای گذشته باری بر دوش انقلاب نداشته است و درآمدهای مخارج مدیریت شده در مقایسه با سایر مراکز مشابه وابسته به بودجه دولتی خدمات قابل قبولی را به کشور ارائه کرده است.

وی نگاه جهادی و فعالیت های مجموعه جهاددانشگاهی را یکی دیگر از ویژگی های این مجموعه خواند که در نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی امسال به خوبی تبیین شد به طوری که دستاوردهای یک وزارتخانه در هر یک از آنها قابل مشاهده است. حوزه فعالیت های جهاد دانشگاهی.

فاطمی ساختار جهاد دانشگاهی را ساختاری کارآمد توصیف کرد که نرم افزار آن بر ساختار انقلاب اسلامی نشسته و خروجی های آن کاملا ملموس و مایه مباهات است.

استاندار ضمن تاکید بر حمایت استاندار از مفاد این تفاهم نامه گفت: تلاش داریم اقتصاد استان را به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنایع با فناوری پیشرفته سوق دهیم و علیرغم برخی مزیت ها از شرایط فعلی فاصله بگیریم. توسعه آلاینده و بلندپروازانه». همچنین معتقدیم توسعه استان در گرو دو بال «توسعه و فناوری» و «گردشگری» است.

فاطمی در پایان با بیان اینکه به عنوان اولین استان زیرمجموعه استانداری پیگیر ایجاد معاونت گردشگری هستیم، خواستار مساعدت دانشگاه علم و هنر برای احیای دوره دکتری گردشگری با توجه به گردشگری استان شد. پتانسیل.

دیدگاهتان را بنویسید