مزایا و تفاوت های تست دولینگو چیست؟ چگونه اجرا می شود؟


آزمون دولینگو آزمونی برای سنجش مهارت زبان است. تعداد دانشگاه هایی که این آزمون را به عنوان مدرکی برای اثبات مهارت های زبانی می شناسند روز به روز در حال افزایش است. اگر در مورد این تست، اعتبار آن و نحوه انجام آن سوالی دارید، ادامه مقاله را بخوانید.

آزمون زبان دولینگو چیست؟

اپیدمی های کرونا باعث شده است که تست های حضوری در بسیاری از نقاط جهان غیر قابل دسترس باشد. به همین دلیل آزمون دولینگو که به صورت خانگی و آنلاین برگزار می شود، اکنون به عنوان جایگزینی برای تافل و آیلتس در بسیاری از دانشگاه ها پذیرفته شده است.

در حال حاضر حدود 1000 دانشگاه در آزمون Doolingo شرکت می کنند و بسیاری از آنها این آزمون را به عنوان راه اصلی برای اثبات مهارت زبان انگلیسی دانشجویان معرفی کرده اند. برای اطلاع از اینکه کدام دانشگاه ها این آزمون را می پذیرند به لیست رسمی و قابل جستجو در سایت دولینگو مراجعه کنید. می توانید به سایت دانشگاه ها مراجعه کنید و ببینید که هر کدام از آنها چگونه نمرات آزمون را بررسی می کنند.

Dolingo، یک برنامه یادگیری زبان، در آزمون انگلیسی شرکت می کند. شما می توانید هر زمان که بخواهید از خانه تست بگیرید و هزینه آن 49 دلار است.

آزمون آنلاین Dolingo، مانند تافل و آیلتس، هر چهار مهارت زبان را می سنجد: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن. در این آزمون این مهارت ها به روش های جدید و متفاوت سنجیده می شود.

این آزمون کاملا سازگار است یعنی اگر به سوال درست پاسخ دهید سوال بعدی سخت تر می شود و اگر به سوال اشتباه پاسخ دهید سوال بعدی آسان تر می شود. این بدان معناست که این آزمون می تواند با تعداد نسبتاً کمی سؤال، سطح مهارت شما را به سرعت مشخص کند. به همین دلیل است که کل آزمایش فقط 1 ساعت طول می کشد!

چرا باید در آزمون دولینگو شرکت کنم؟

بسیاری از دانش آموزان در مورد این آزمون زبان جدید کنجکاو هستند، زیرا شرکت در آن بسیار آسان است و می توانید آن را از اتاق خواب خود انجام دهید. البته ممکن است همچنان در انجام این کار مردد باشید. اگر برای تعداد زیادی از مؤسسات آموزشی درخواست دهید، برخی از آنها احتمالاً هنوز آزمون دولینگو را قبول نخواهند کرد، در حالی که همه آنها احتمالاً تافل یا آیلتس می گیرند.

به دلایل زیر می توانید آزمون زبان دولینگو را در نظر بگیرید:

1. هزینه کمتر

تافل به شما این امکان را می دهد که نتایج آزمون خود را به 4 دانشگاه به صورت رایگان و آیلتس را به 5 دانشگاه ارسال کنید. پس از آن، هر گزارش از نتایج آزمون تافل 20 دلار هزینه دارد. هزینه گزارش نتایج آیلتس بسته به مکان مشابه است. دولینگو برای این گزارش ها هزینه ای دریافت نمی کند. بنابراین، در بسیاری از موارد، شرکت در آزمون دولینگو ارزان‌تر خواهد بود.

۲. عملی بودن در زمینه های مختلف

در حال حاضر، آزمون زبان دولینگو عمدتاً برای پذیرش در مقطع کارشناسی در ایالات متحده استفاده می شود. با این حال، این آزمون اهداف متفاوتی دارد. برخی از مشاغل نیز برای تأیید سطح انگلیسی متقاضیان پذیرش آن را آغاز کرده اند. این آزمون مختص کاربردهای آکادمیک یا کاری نیست، بنابراین کاربردهای متنوعی در زمینه های مختلف دارد.

3. تفاوت با آزمون های رایج

دولینگو می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که در آزمون های سنتی زبان انگلیسی عملکرد خوبی ندارند. فرمت این آزمون کاملا متفاوت است و ممکن است برای شما معنادارتر باشد. علاوه بر این، این آزمون بسیار کوتاهتر است و تا 1 ساعت طول می کشد، در حالی که برای تافل یا آیلتس باید 3 ساعت شرکت کنید.

تفاوت بین آزمون دولینگو و تافل چیست؟

اگرچه هر دو آزمون مبتنی بر کامپیوتر هستند، اما تفاوت های زیادی بین آزمون دولینگو و آزمون تافل وجود دارد. این تفاوت ها بسیار فراتر از مکان، زمان و قیمت است.

آیتم های دولینگو با آیتم های تست سنتی کاملا متفاوت هستند و متون طولانی برای خواندن، گوش دادن یا نوشتن ندارند. در واقع اکثر موارد این تست نسبتا کوتاه هستند.

در عوض، تافل بر روی سناریوهایی تمرکز می کند که احتمالاً در دنیای واقعی با آنها مواجه خواهید شد، به خصوص در محوطه دانشگاه. اگر در امتحانات سنتی خوب عمل می کنید، ممکن است بخواهید با متون آکادمیک تافل و سناریوهای آکادمیک آشنا شوید.

علاوه بر این، سوالات تافل به چهار مهارت زبانی (Reading، Listening، Speaking و Writing) تقسیم می شود، در حالی که Dolingo تمامی مهارت ها را در یک آزمون ترکیب می کند و ممکن است پس از نوشتن یک سوال با یک سوال ریدینگ مواجه شوید.

آزمون تافل مقایسه ای نیست و سختی سوالات ربطی به پاسخ های قبلی شما ندارد.

آزمون دولینگو چه تفاوتی با آیلتس دارد؟

مزیت بزرگ دولینگو غیبت آن است، در حالی که آیلتس معمولاً در یک دوره 2 روزه در یک مرکز آزمون انجام می شود. تفاوت های زیادی بین این دو آزمون وجود دارد که باید قبل از انتخاب آنها را در نظر بگیرید.

هر دو آزمون هر چهار مهارت زبانی اکتسابی را بررسی می کنند. با این حال، در دولینگو متون طولانی پیدا نمی کنید. این آزمون با اندازه گیری توانایی زبان با بررسی مواردی مانند تسلط خوب به اصطلاحات و لحن کار می کند. آیلتس شامل انواع مختلفی از آیتم های سنتی مانند سوالات چند گزینه ای، پاسخ های کوتاه و طولانی است.

تفاوت عمده دیگر این است که Dolingo تطبیقی ​​است، در حالی که فرمت آیلتس استاندارد است، به این معنی که سازگار نیست. در Dolingo، آزمون فقط مبتنی بر کامپیوتر است، در حالی که آیلتس هم مبتنی بر کامپیوتر و هم مبتنی بر کاغذ است.

آزمون آیلتس دو نسخه (آکادمیک و جنرال) دارد اما دولینگو تنها یک نسخه آزمون عمومی دارد. البته آزمون دولینگو در برخی از دانشگاه ها پذیرفته می شود، بنابراین می توان از آن برای مقاصد علمی نیز استفاده کرد.

کدام موسسات آموزشی آزمون دولینگو را می پذیرند؟

دانشگاه هایی که آزمون دولینگو را می پذیرند

اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید، باید بدانید که تقریباً نیمی از دانشگاه های برتر آمریکا به جای آیلتس یا تافل در این آزمون شرکت می کنند، مانند ییل، دوک، کلمبیا و بسیاری از مراکز علمی برجسته دیگر.

لیست موسسات آموزشی و دانشگاه های پذیرنده آزمون دولینگو یا پذیرش آن به عنوان آزمون تکمیلی را می توانید در سایت دولینگو مشاهده کنید. علاوه بر این، شما باید قوانین دانشگاه خود را جداگانه در نظر بگیرید.

تست دولینگو شامل چه قسمت هایی است؟

ممکن است قالب سوالات آزمون دولینگو برای شما کاملا جدید باشد. این تست ها شامل نمونه های زیر است:

  • گوش دادن به جملات و انتخاب کلمات؛
  • کلمات نوشته شده را مرور کنید و گزینه مناسب را انتخاب کنید.
  • کامل کردن حروف حذف شده از یک متن.
  • توصیف کتبی یا شفاهی یک تصویر؛
  • خواندن جملات نوشته شده؛
  • پاسخ شفاهی به یک سوال گفتاری؛
  • پاسخ کتبی به سؤال کتبی (نمونه های نوشتاری حداکثر 500 کلمه هستند، اما معمولاً بسیار کوتاهتر هستند).
  • عبارتی را که می شنوید تایپ کنید.

علاوه بر موارد فوق، آزمون شامل یک بخش مصاحبه ویدیویی است که در آن به مدت 1 تا 3 دقیقه در مورد موضوعی که انتخاب می کنید صحبت می کنید. این مصاحبه با نتایج آزمون شما به دانشگاه ها خواهد رفت که می تواند مکمل بسیار خوبی برای درخواست شما برای تحصیل در آن مجموعه باشد!

مدت زمان آزمون 45 تا 60 دقیقه است و تا حدودی به سطح زبان شما بستگی دارد. هرچه مهارت های زبانی بیشتری داشته باشید، آزمون شما کوتاه تر خواهد بود.

منابع آزمون دولینگو چیست و چگونه باید برای آزمون آماده شویم؟

آماده شدن برای این آزمون دشوار است زیرا همه چیز را از طبیعی بودن لحن شما گرفته تا توانایی توصیف دقیق عکسی که قبلاً ندیده اید را بررسی می کند. با این حال، چند راه برای آماده شدن برای این آزمون وجود دارد.

۱-تمام مهارت های زبانی را تقویت کنید

بهترین کاری که می توانید برای بهبود نمره آزمون Dolingo خود انجام دهید این است که از منابع مختلف برای بهبود مهارت های کلی زبان انگلیسی خود استفاده کنید. این منابع عبارتند از:

  • مقالات معتبر (منتشر شده در نیویورکر و وال استریت ژورنال) را بخوانید.
  • گوش دادن به پادکست های انگلیسی؛
  • صحبت کردن با افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است را تمرین کنید.

آزمون Dolingo منبع خاصی ندارد و شما باید مهارت های زبان خود را به روش های مختلفی ارتقا دهید تا بتوانید خودتان را شناسایی کنید.

۲. یک آزمایش انجام دهید

آزمون دولینگو غیرمعمول است، بنابراین مهم است که ابتدا یک تست تمرینی کوتاه (10 دقیقه ای) انجام دهید. این تست شما را با آنچه در تست واقعی می بینید آشنا می کند و برای آشنایی با رابط کاربری آزمون ضروری است.

چگونه در آزمون شرکت کنیم؟

در آزمون دولینگو شرکت کنید

این آزمایش در خانه انجام می شود، اما این بدان معنا نیست که قوانین سختگیرانه ای ندارد. Dolingo قوانین بسیار سختگیرانه ای دارد تا مطمئن شود بدون هیچ کمکی در آزمون شرکت می کنید.

شما باید برای آزمون تنها باشید و هیچ کس دیگری نمی تواند با شما در اتاق باشد یا در طول آزمون با شما صحبت کند. در حین آزمایش باید گوشه های خود را نشان دهید، بنابراین اگر موهایتان بلند است، آن را ببندید. دستورالعمل های دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از انجام آزمون بخوانید.

شاید برای کسانی که به امتحانات دیگر عادت دارند، نتوانند در این امتحان چیزی یادداشت کنند، سخت باشد. البته سوالات امتحانی نسبتا کوتاه است و نیازی به یادداشت برداری نیست.

همچنین در طول امتحان نمی توانید از گوشی یا هر وسیله دیگری استفاده کنید.

محیطی مناسب برای تست

شما از خانه و آنلاین تست می دهید، بنابراین مطمئن شوید که تمام تجهیزات مورد نیاز برای شرکت در آزمون را دارید تا بتوانید بدون هیچ زحمتی در آزمون شرکت کنید.

برای تست به موارد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی؛
  • یک اتاق ساکت با نور کافی؛
  • 1 ساعت وقت آزاد؛
  • اتصال به اینترنت قابل اعتماد؛
  • کامپیوتر.

کامپیوتر شما باید موارد زیر را داشته باشد:

  • مرورگر پشتیبانی شده (Chrome یا Opera)؛
  • دوربین جلو؛
  • میکروفون؛
  • گوینده.

وقتی نتیجه آزمون دولینگو را به دانشگاه ارسال می کنید، هم آزمون مقایسه ای و هم مصاحبه تصویری شامل می شود. اگر از عملکرد خود راضی نیستید، می توانید دوباره در آزمون شرکت کنید. هیچ محدودیتی برای تعداد دفعاتی که می توانید در این آزمون شرکت کنید وجود ندارد.

نمره آزمون چگونه محاسبه می شود؟

نمره آزمون دولینگو کامپیوتر محاسبه می شود. البته، دولینگو از ممتحنین استفاده می کند تا مطمئن شود آزمایش کنندگان از قوانین پیروی می کنند. این مانیتورها در حال تماشای ویدیوی آزمایشی شما هستند. 2 نفر جداگانه صفحه شما را برای افراد دیگر در اتاق بررسی می کنند، نویزهای پس زمینه را بررسی می کنند و سایر تخلفات را بررسی می کنند.

در پایان امتحان از 10 تا 160 نمره می گیرید این نمره عمومی است یعنی بر اساس مهارت های مختلف تقسیم نمی شود. برای برنامه های آموزش عالی ممکن است به نمره بالای 120 نیاز داشته باشید، اما شرایط هر دانشگاه متفاوت است و باید از قبل آن را بررسی کنید. همچنین می توانید ببینید که نمره شما پس از آزمون با تافل و آیلتس چگونه است.

بعد از انجام آزمایش چه اتفاقی می افتد؟

پس از اتمام آزمون، آزمون شما برای ناظران ارسال می شود و ایمیلی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد که چه زمانی نمرات خود را دریافت می کنید. پس از آماده شدن امتیاز، ایمیل دیگری دریافت خواهید کرد که امتیاز شما را به شما اطلاع می دهد و علاوه بر ایمیل، می توانید امتیاز خود را در صفحه اصلی اکانت Dollingo خود بررسی کنید.

شما می توانید 2 تست “تأیید شده” را در دوره های 20 روزه انجام دهید. آزمون گواهی شده آزمونی است که شما آن را کامل می کنید و در آن نمره می دهید. به عبارت دیگر، اگر در حین آزمون مشکل فنی داشته باشید، آن جلسه آزمون به حساب نمی آید.

نمرات این آزمون به مدت 2 سال اعتبار دارد. هنگامی که امتیاز شما مشخص شد، می توانید آن را مستقیماً از صفحه نتایج به موسسات آموزشی مختلف ارسال کنید. هیچ محدودیتی برای تعداد گزارش هایی که می توانید ارسال کنید وجود ندارد.

اخرین حرف

اگر از شما پرسیده شد که آیا آزمون زبان دولینگو برای شما مناسب است یا خیر، ابتدا باید تعیین کنید که آیا موسسه یا دانشگاهی که مد نظر دارید در این آزمون شرکت خواهد کرد یا خیر. در صورت قبولی دانشگاه شما، شرکت در این آزمون توصیه می شود.

اگر تجربه ای از شرکت در آزمون دولینگو دارید، آن را در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

نحوه خرید - مجموعه ارتقاء شغلی

چگونه با مدیر و همکاران خود تعامل موثر دارند.

چگونه در سازمان خود به سرعت از نردبان بالا برویم.

دیدگاهتان را بنویسید