برای ساخت «عنکبوت» دور مشهد/ هزارویک خط قرمز کشیدیم اما و اگر! خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، اکران خصوصی فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی شامگاه دوشنبه 2 اسفندماه در پردیس سینمایی شمیران برگزار شد.

در این مراسم بازیگران سینما از جمله محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، اکتای براهنی، ابراهیم ایرج زاد، جواد نوروزبیگی، محمدصادق رنجکشان و مهمانانی از جمله حمید فرخونژاد، اندیشه فولادوند، جواد یحیوی، زیبا کرمعلی، سجاد حمیدایی مست، سجاد حمدآوی، زیبا کرمعلی، سجاد رنجکاشان حضور داشتند. امید شمس، علیرضا صمدی، عادل تبریزی، جعفر گودرزی، زانیار خسروی، پدرام کریمی، روح الله برادری، جمعی از منتقدان، اهالی رسانه، عکاسان و… حضور داشتند.

ابراهیم ایرج زاد کارگردان «عنکبوت» ابتدا با خیر مقدم به مهمانان گفت: باعث خوشحالی و خوشحالی من است که امشب «عنکبوت» را تماشا می کنید، در سال 96 تصمیم به ساخت این اثر گرفتیم، اما از همان ابتدا با هم مواجه شدیم. با هزار و یک اما و اگر

وی ادامه داد: جا دارد از خیلی ها تشکر کنم، اما جا دارد از جواد نوروزبیگی و محمدصادق رنجکشان تشکر کنم که ریسک بزرگی برای سرمایه گذاری در این پروژه انجام دادند، زیرا احتمال توقیف عنکبوت کم نبود، اما عظمت و حمایت این عزیزان باعث شد تا شاهد خلق این اثر باشیم.

کارگردان «عنکبوت» با اشاره به اینکه موضوع فیلم برگرفته از اتفاقات 20 سال پیش در مشهد است، گفت: من مشهدی هستم اما از همان ابتدا خط قرمزی در اطراف شهر مشهد کشیده شد. این فیلم را بسازید و به ما اجازه داده می شود که لازم نبود برای فیلمبرداری آنجا باشیم. همچنین هر آنچه مربوط به مشهد بود خط قرمز پروژه ما بود.

ایرج زاد ادامه داد: برای ساخت فیلم به دنبال لوکیشن هایی بودیم که نماینده شهر دیگری نباشد. از طرفی ما اجازه نداشتیم از لهجه مشهدی استفاده کنیم، بنابراین فقط روی شخصیت های اصلی تمرکز کردیم، یعنی بازیگران سعی کردند لحن و ملودی ضعیفی در صدای خود ایجاد کنند که به طور غیرمستقیم به موضوع در گوش مخاطب اشاره کند. .

وی خاطرنشان کرد: این فیلم با تمام محدودیت ها ساخته شد اما خط قرمزها در شهر مشهد تا اکران ادامه داشت. این اتفاق برای استان قم هم افتاد اما موضوع خود را تحمیل کرد و اکنون این فیلم در سراسر کشور در حال اکران است.

کارگردان «عنکبوت» در پایان سخنان خود تصریح کرد: من از ساخت «عنکبوت» دو هدف داشتم; اولین مورد این است که فیلم را به گونه ای بسازیم که از موضوع اصلی مراقبت کند. ثانیاً دنبال این بودم که فیلم در همان دوره، برای همین افراد و در همان سینماها اکران شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد. امیدوارم نتیجه تلاش گروه با توجه به فشارها و محدودیت ها و سنگ اندازی ها مورد قبول مخاطبان قرار گیرد.

پخش خارجی این فیلم بر عهده شرکت Dream Lab Films به مدیریت نسرین میرشب و پخش داخلی که هم اکنون در اکران سینماهای کشور است بر عهده شرکت نمایش گستران است.

محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدانبخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، جواد یحیوی، عطیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبداللهی، حمیدرضا هدایتی راد، نیوشا علیپور، فرعی و توفیق حضور دارند. بازیگران “عنکبوت” هستند.

عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان ابراهیم ایرج زاد، تهیه کننده: جواد نوروزبیگی، معاون تهیه کننده و سرمایه گذار: محمدصادق رنج کشان، نویسنده: اکتای براهنی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، تدوین: سهراب خسروی، موسیقی: حامد ثابت، طراحی و صدا. آهنگسازی: علیرضا علویان، طراح صحنه و لباس: مجید اسکندری، طراح صحنه: آیدین ظریف، طراح صحنه و لباس: نازنین خزایی، صدابردار: طاهر پیشوایی، طراح: امیرحسین نوروزبیگی، مدیر تولید: شهاب علیبخشی، جلوه های ویژه کامپیوتری، جلوه های ویژه کامپیوتری، سینا آقابک، تصحیح رنگ: کامران سحرخیز، آزمایشگاه: استودیو روشنا، مدیر تدارکات: حسین میرزا محمدی، دستیار اول کارگردان: محمدرضا کشمیری، برنامه ریز: سید جواد حسینی، منشی صحنه: مرجان تاجیک، پشت صحنه: باران جعفری، عکاس: حبیب رسانه مجیدی و مشاور: آهنگ دانش آشتیانی.

عکس کنار خبر مرضیه کارآمد.

دیدگاهتان را بنویسید