چه نوع شکلاتی باعث سردرد می شود؟


برای برخی، سردرد می تواند شدید و تکان دهنده باشد، در حالی که برای برخی دیگر می تواند مانند ضربان قلب آهسته و رو به رشد باشد. سردرد می تواند تنها چند دقیقه یا چند روز طول بکشد، اما با وجود تفاوت ها، همه سردردها را می توان به عنوان درد تجربه شده در هر نقطه از سر طبقه بندی کرد.

وقتی صحبت از علت سردرد می شود، دلایل می تواند به اندازه خود سردرد متفاوت باشد. بیشتر سردردها ناشی از سفت شدن عضلات گردن و سر است که به «سردرد تنشی» معروف است. این سردردها ناشی از گرسنگی، استرس، بی خوابی یا حتی تغییرات آب و هوایی است.

میگرن، در حالی که شبیه سردرد است، نتیجه درد ناشی از پایانه های عصبی بیش از حد حساس در مغز است و اغلب به عنوان یک شکل شدیدتر سردرد تجربه می شود. میگرن می تواند ناشی از دود یا نور روشن و همچنین برخی مواد غذایی مانند پنیر، آووکادو، کره بادام زمینی و خامه ترش باشد.

آیا شکلات یکی از غذاهایی است که باید از آن اجتناب کرد؟

ترکیبات مختلف ممکن است سردرد را بهبود بخشند یا بدتر کنند.

در یک مطالعه در سال 2020 که در مجله علمی Nutrients منتشر شد، محققان به نتایج مطالعات قبلی برای بررسی ادعای بیماران مبنی بر اینکه شکلات مهمترین محرک غذایی برای میگرن آنها است، نگاه کردند.

در این مطالعه، شواهد مبنی بر اینکه آیا شکلات عامل مستقیم سردرد است یا خیر، برای ارائه نتایج قطعی کافی نبود. با این حال، کارشناسان بر این باورند که برخی از مواد تشکیل دهنده شکلات مانند کافئین می تواند عاملی در ایجاد سردرد باشد.

نتایج تحقیقات بر روی یک افزودنی در شکلات به نام بتا فنی تیلامین نشان داده است که بر جریان خون مغزی تأثیر می گذارد و ارتباط بالقوه ای با شروع میگرن دارد.

شکلات حاوی کاکائو است. مقالاتی که کارشناسان بنیاد ملی سردرد معتقدند ممکن است به تسکین سردرد کمک کند.

پل دورهام، محقق مرکز علوم زیستی دانشگاه ایالتی میسوری، می گوید: «داده های ما اولین شواهدی هستند که نشان می دهد رژیم های غذایی غنی شده با کاکائو پروتئین هایی را افزایش می دهد که از تحریک سلول های عصبی و آزادسازی مولکول های التهابی که تصور می شود مضر هستند، جلوگیری می کند. میگرن درگیر است.

در حالی که مبتلایان به میگرن به غذاهای مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهند، بنیاد ملی سردرد شکلات را به عنوان وسیله ای برای تسکین علائم توصیه نمی کند زیرا کاکائو کمی دارد و در عوض کافئین و تیرامین ممکن است باعث سردرد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید