پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت



دانشگاه علم و صنعت ایران برای سال تحصیلی 1401-1401 در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علم و صنعت مطابق با «آیین نامه پذیرش بدون آزمون تیزهوشان در مقطع کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» 1401-1402 را بررسی می کند.

بر این اساس متقاضیان باید ثبت نام اولیه خود را تا 20 بهمن ماه سال جاری صرفاً به صورت غیرحضوری از طریق آدرس ارسال نمایند

«https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm».

در خصوص شرایط پذیرش کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان، دانشگاه علم و صنعت اعلام کرده است که این دانشجویان باید در پایان شش ترم مقطع کارشناسی دارای حداقل معدل 16 (با اعمال تراز معادل دانشگاه در مقطع کارشناسی) باشند. برنامه و نظرات خود را داشته باشند.

یکی دیگر از شرایط پذیرش در این دانشگاه گذراندن حداقل سه چهارم دروس (گرد، نزولی) در پایان ترم ششم در مقطع کارشناسی (مطابق با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کووید-19 برای دانش آموزان لیسانس ها دلیلی مرتبط با شیوع بیماری عروق کرونر دارند و با تایید دانشگاه مبدا واحد را حذف کرده اند، می توانند با کسر حداکثر 4 واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه علم و صنعت، درخواست 98 نفر از متقاضیانی که طی 6 ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند و از نظر میانگین کل 15 درصد برتری نسبت به میانگین 8 ترم دانشجویان غیر ورودی در مقطع کارشناسی ارشد دارند. در همین زمینه ظرفیت مازاد بدون آزمون قابل بررسی است.

همچنین متقاضیان بهمن 96 به شرط فارغ التحصیلی در 8 ترم می توانند درخواست خود را ارسال کنند.

دانشجویان میهمان انتقالی در صورتی می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهره مند شوند که سنوات تحصیل آنها در مقطع کارشناسی از ورود به رشته و دانشگاه اول تا فارغ التحصیلی از رشته و دانشگاه دوم حداکثر 8 ترم باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین 15 درصد بالا توسط دانشجویانی انجام می شود که مدرک خود را از آنها دریافت می کنند.

متقاضیان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، علمی کاربردی، آموزش الکترونیکی و پردیس های بین المللی (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعدادهای درخشان نیستند.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد با رعایت ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور و صلاحیت عمومی انجام می شود. لذا اطلاعات ارائه شده توسط متقاضیان بر اساس آخرین ضوابط اعلام شده از سوی وزارت علوم در کمیته های کارشناسی دانشگاه بررسی و نتیجه بررسی به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

متقاضیان ثبت اختراع باید تاییدیه سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران یا بنیاد ملی نخبگان یا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را داشته باشند.

با اعلام دانشگاه علم و صنعت، هزینه ثبت نام متقاضیان 600000 ریال برآورد شده است که داوطلب در مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی پرداخت می کند و هزینه ثبت نام غیر قابل استرداد می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید