بایدن به ملک سلمان قول حمایت از عربستان سعودی در برابر حملات حوثی ها را داد



رئیس جمهور در تماس تلفنی با ملک سلمان بن عبدالعزیز، بر تعهد ایالات متحده به حمایت از عربستان سعودی در «دفاع از خود» تاکید کرد.

کاخ سفید شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی برای گفتگو درباره مسائل مشترک منطقه‌ای از جمله حملات حوثی‌ها به تاسیسات عربستان سعودی دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است که بایدن بر لزوم حمایت آمریکا از عربستان سعودی در «دفاع از مردم و سرزمین‌هایش» در برابر حملات و حمایت کامل از تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن تاکید کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، جو بایدن خاطرنشان کرد که متعهد به تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و پادشاه سعودی را در جریان مذاکرات چندجانبه در حال انجام درباره «تعریف محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران» قرار داد.

کاخ سفید افزود که دو رهبر در مورد طیف گسترده ای از موضوعات در خاورمیانه و اروپا گفتگو کردند و توافق کردند که کار تیم های هماهنگی خود را برای انجام اقدامات در هفته ها و ماه های آینده ادامه دهند.

پادشاه عربستان سعودی و رئیس جمهور ایالات متحده نیز بر تعهد کشورهای خود به تضمین انتقال انرژی پایدار در سراسر جهان تأکید کردند.

از سوی دیگر، کاخ سلطنتی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ملک سلمان تماس تلفنی با بایدن دریافت کرد که در آن وی روابط استراتژیک تاریخی دو کشور و تقویت همکاری‌های دو کشور را برای تامین منافع خواستار شد. دو طرف و به اصطلاح صلح و ثبات در منطقه». و دنیا تحت فشار بود.

پادشاه عربستان همچنین بر اهمیت تداوم و تقویت همکاری های امنیتی مشترک در زمینه “مقابله با تروریسم و ​​تامین مالی آن” و تعهد بایدن به حمایت از کشورش در دفاع از خاک و شهروندان سعودی و همچنین موضع آمریکا در حمایت از عربستان تاکید کرد. و رفع نیازها نظامی از «تقویت تلاش های مشترک برای حفظ به اصطلاح امنیت و ثبات منطقه» تقدیر کرد.

ملک سلمان با تاکید بر حمایت عربستان از تلاش‌های دولت آمریکا برای پایان دادن به آنچه ممنوعیت دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای نامید، گفت: برای مقابله با فعالیت‌های مخرب شاخه‌های ایران در منطقه به یک تلاش مشترک نیاز است.

ملک سلمان در عین حال مدعی شد که عربستان سعودی در تلاش است تا همه عوامل تنش در منطقه را از بین ببرد و به مذاکرات ادامه دهد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز نیز مدعی شد که عربستان می خواهد به یک راه حل سیاسی جامع در یمن دست یابد و برای امنیت، ثبات و رفاه مردم یمن تلاش کند!

وی تجاوزات روزانه ائتلاف سعودی به یمن و ادامه محاصره چندین ساله مردم یمن ناشی از ریاض را نادیده گرفت و مدعی شد که عربستان به کمک های بشردوستانه به این کشور و بازسازی یمن ادامه خواهد داد!

اهمیت حفظ تعادل در بازارهای جهانی انرژی و ثبات آن از دیگر موضوعات مورد تاکید پادشاه عربستان بود. وی به نقش توافق اوپک + در این زمینه و اهمیت حفظ آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید