پاسخ شرکت پشتیبانی امور دام به موضوع جوانه زنی جو وارداتی



مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره 15 هزار تن جو وارداتی که به دلیل عدم ترخیص به موقع و از سوی دیگر بارندگی و رطوبت زیاد در بندر چابهار کاشته شده است، توضیح داد.

به گزارش ایسنا، اخیراً ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه بخشی از جو وارداتی به جای اینکه به دست تولیدکنندگان برسد، در بندر چابهار به دلیل عدم ترخیص به موقع جوانه زده و سبز شده است.

این موضوع بلافاصله توسط گمرک تایید و اعلام شد که جو از طریق شرکت پشتیبانی امور دام وارد کشور شده است.

طبق آداب و رسوم، 135 هزار تن جو وارد کشور شده است 90 درصد آن (حدود 120 هزار تن) ترخیص شده و حدود 10 درصد آن یعنی 15 هزار تن در بندر باقی مانده است که باید با صدور کد رهگیری بانکی ترخیص می شد اما پس از گذشت دو ماه هیچ اقدامی صورت نگرفت. توسط شرکت پشتیبانی امور دام جهت تحویل به گمرک گرفته شده و ترخیص باقیمانده انجام نمی شود.

محسن مردی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در واکنش به این موضوع در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که بقیه محموله ها به وزن حدود 15 هزار تن به دلیل ظرفیت کامل انبارها در داخل بندر جاسازی شده است. قبلاً برای محافظت از آن در برابر باران راه اندازی شده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از بارندگی چادرها برداشته و هوادهی شد.

همچنین توسلی – معاون شرکت پشتیبانی امور دام – در این خصوص گفت: این محموله پس از ارسال مدارک و مجوز ترخیص از اداره بندر چابهار خارج و به مرغداران و دامداران تحویل می شود.

به گزارش ایسنا، سوال اینجاست که آیا کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد می شوند و دولت دائمی بر کمبود این ارز تاکید دارد و لزوم افزایش سقف واردات آن باید به این شکل حفظ شود؟ حتی وقتی کشاورزان از تامین نهاده های دامی گلایه دارند؟!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید