بشریت امنیت خود را مدیون حاج قاسم سلیمانی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر ، دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان و حاضران از «طرح جامع فرهنگی دانشگاه صدا و سیما» و کتاب «مقالات همایش رسانه ای مکتب سلیمانی» رونمایی کردند.

در ابتدای این مراسم حسین اکبری قائم مقام دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به ویژگی های حاج قاسم و سلیمانی اشاره کرد. وی گفت: حاج قاسم با همه افتخاراتی که داشت خود را فرهیخته مکتب امام خمینی (ره) می دانست و امام خمینی رحمه الله عمل خود را مدیون مکتب عاشورا است و مکتب عاشورا برگرفته از مکتب عاشورا است. از مکتب اسلام و قرآن. برای همین است که می گوییم شهید قاسم سلیمانی خودش مکتبی بود و در این مکتب اسطوره است.

وی شهید سلیمانی را مجاهد واقعی فی سبیل الله دانست و افزود: نظام سلطه هرگز اینقدر قدرتمند نبوده است، زیرا همه مولفه های قدرت اعم از نظام مالی جهانی، فناوری، تجهیزات نظامی، سازمان ملل و سازمان ملل را در اختیار دارد. و غیره و بالعکس.” جبهه مقاومت با امکانات بسیار کمی روبرو است.

قائم مقام دبیرکل جهانی بیداری اسلامی به افتخارات جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه با کمترین امکانات مادی اشاره کرد و گفت: در این معادله باید جبهه مقاومت را شکست داد اما به یاری خداوند و وعده های الهی جبهه مقاومت پیروز می شود و حاج قاسم شهید می شود». در این مرحله باعث تداوم و تثبیت این تفکر شد. اکنون می بینیم که آمریکا با ذلت از منطقه خارج می شود که این یکی از انتقام های آنهاست.

وی در ادامه با بیان اینکه آیا انتقام مختار از قاتلان اباعبدالله الحسین(ع) باعث فراموشی واقعه کربلا شد؟ وی گفت: هر چند بعد از واقعه عاشورا عده ای سعی کردند از قاتلان ابی عبدالله الحسین(ع) انتقام بگیرند، اما داستان عاشورا همچنان پابرجاست. به همین دلیل معتقدم حاج قاسم نماد و الگوی این دوره از تاریخ بشریت شده و شهادت ایشان پیامی برای کل بشریت دارد.

قائم مقام دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی مبارزه با ظلم و استکبار و همراهی با ولایت را یکی از پیام های مکتب سلیمانی دانست و افزود: مکتب سلیمانی باید همیشه پویا و فعال باشد و نسل به نسل منتقل شود زیرا مدرسه یعنی مدرسه. نسل منتقل نمی شود. مردم برای انتقام از مکتب سلیمانی باید پرچم سرخ مکتب سلیمانی را به اهتزاز درآورند و آن را به نسل بعد منتقل کنند. چون حاج قاسم و یارانش در شرایط نامتعادلی توانستند پیروز شوند.

وی با اشاره به شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی و آموزه های غنی اسلامی برای مقابله با استکبار و ظلم، خاطرنشان کرد: فلسطین که در آن روزها از کمترین امکانات برخوردار نبود، اکنون گروه کوچکی به نام حماس دارد که می تواند اسرائیل را به وحشت بیاندازد.

قائم مقام دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه در جنگ 33 روزه چندین کشور علیه حزب الله وارد عمل شدند، تصریح کرد: وی ادامه داد: با توجه به همه کمک ها به رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه می بینیم که حزب الله مقتدرانه پیروز شد و این نشان دهنده وعده ها و آموزه های الهی است که در قرآن کریم آمده است. استکبار از سراسر دنیا مردمی را به اشغال سوریه و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی آورد و در شرایطی که 85 درصد کشور در اشغال است و همه ناامید شده بودند، مقام معظم رهبری در این نبرد پیروز شدند. اعلام کردند و گفتند باید در سوریه بمانیم و مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: این مکتب دو پایه دارد یکی توکل به وعده های الهی و دیگری تکیه بر قرآن و اهل بیت علیهم السلام. خداوند وعده داده است که همه بشریت را نجات دهد. بشریت در مسیر ضلالتی که ایجاد کرده دچار مشکل شده است و اسلام راه نجات بشریت است و چون اسلام به دنبال نجات بشریت است با اسلام مشکل دارند. اگر مسائل دینی مسلمانان مطرح شود، همه افکارشان به خطر می افتد، بنابراین نمی گذارند برخی کشورها پیشرفت کنند و همیشه علیه آن توطئه می کنند. اما به یاری خداوند همه نقشه های آنها از جمله ایجاد داعش و نقشه خاورمیانه بزرگ توسط مجاهدانی چون حاج قاسم سلیمانی خنثی شد.

اکبری یکی از دستاوردهای حاج قاسم در منطقه را بازگشت عزت مسلمانان عنوان کرد و گفت: زمانی دشمنان می گفتند ما قبله اول مسلمانان را گرفته ایم و احساس قدرت می کنیم، اما حاج قاسم عزت را به عنوان نمادی از مسلمانان برگرداند. جبهه مقاومت». بشریت امنیت خود را مدیون حاج قاسم است، زیرا داعش به دنبال تصرف کشورهای بیشتری بود و اروپا و غرب را در معرض خطر قرار می داد.

در ادامه این مراسم حسین شهرستانی محقق و استاد دانشگاه حاج قاسم وی را فردی کارآمد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: حاج قاسم یکی از محبوب ترین افراد ایران بود و دنیای قبل از شهادتش مجاهد فی سبیل الله است که بعد از شهادتش اعتماد و اعتقادش به او دو چندان شد.

وی با بیان اینکه باید در مجالس و گفت و گوهای پیرامون حاج قاسم از اقدامات وی نهایت بهره را ببریم، تاکید کرد: حاج قاسم بین هویت اسلامی انقلاب اسلامی و گفتمان ناسیونالیستی نظام اجماع ایجاد کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به عملیات غرورآفرین و افتخارآفرین شهید سلیمانی در خارج از مرزهای کشورمان بر لزوم شناخت حاج قاسم در ابعاد مختلف تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید